Vi tilbyder nedenstående behandlinger​

• ​Iskias

• ​Piskesmæld

• ​Hofter og bækken

• Føleforstyrrelser i arme og ben

• Scheurmann
  • Idrætskader
  • Knæ og fødder
  • Tennis- og golf-albuer
  • Musearm og håndled
  • Børn
  • Gravide
  • Spædbørnskolik
  • Triggerpunktbehandling / Dry neeling

Hovedpine

Der kan være mange årsager til at lide af hovedpine - og ofte er en pille ikke nok til at blive smerten kvit.

Kiropraktisk Klinik Allerød har stor erfaring og succes med behandling af hovedpine. Oftest findes der enkle og harmløse årsager til hovedpinen, som kan afhjælpes.

Nakke- og spændingshovedpine

De mest hyppige hovedpinetilfælde, der ikke blot går over af sig selv, er spændings- og nakkehovedpine. Disse opstår på grund af nakke- og skulderspændinger eller andet muskel- eller ledproblem. En nakkehovedpine bliver udløst af låsninger i nakke eller skulder, der kan føre til en kraftig trækkende hovedpine op over baghovedet.

En spændingshovedpine ses ofte i tilfælde af forkerte siddestillinger, og kan komme snigende i løbet af dagen fra en trykkende fornemmelse i tindingerne til at brede sig til hele hovedet. Ofte er det dårlige arbejdsstillinger, der er årsagen til spændingshovedpinen, da den underliggende foranledning kan skyldes muskel- og ledproblemer i hele kroppen.

Uanset hvor i kroppen skævheden sidder, kompenserer kroppen ved at få hoved og øjne til at stå vandret for balancens skyld, hvorfor muskulaturen i nakke og baghoved belastes og derfor medfører hovedpine.​

Nakkesmerter

Nakkesmerter kan komme snigende eller opstå pludseligt og gøre det umuligt at bevæge sig eller kunne tænke. Det kan være alt fra lidt nakkestivhed og små ubehagelige jag i nakken til voldsomme og ulidelige smertebølger.

Nakkeproblemer kan ofte også medføre andre symptomer, så som hovedpine, skulderproblemer, albuesmerter og føleforstyrrelse i fingre. Der kan være mange årsager til at lide af nakkesmerter- og ofte er en pille ikke nok til at blive smerten kvit.

Kiropraktisk Klinik Allerød har stor erfaring og succes med behandling af nakkesmerter.

Oftest findes der enkle og harmløse årsager til nakkeproblemet, som kan afhjælpes.

Nakke- og skulderspændinger kan stamme fra overbelastninger, forkerte siddestillinger, dårlige arbejdsstillinger, træk for eksempel i fly, stress eller mere traumatiske påvirkninger såsom fald eller biluheld (piskesmæld).

Vi behandler hovedpinen og nakkesmerterne

Når du kommer ind med hovedpineproblemer hos os, bliver der optaget anamnese, udført en grundtig undersøgelse og eventuelt røntgenoptagelse. De mulige smertekilder bliver analyseret og der tilrettelægges derefter den rette behandling mod hovedpinen, så du kan se frem til en hverdag med færre eller ingen smerter.

Undlader du at komme hovedpinen og nakkesmerterne til livs, bliver den ofte blot værre, og i svære tilfælde kan du ende med en migrænelignende hovedpine.

Behandling af rygsmerter

Rygsmerter kan komme snigende eller opstå pludseligt og lamme hele ens bevægeapparat.

Rygsmerter kan forårsage alt fra små ubehageligheder til voldsomme og ulidelige smertebølger op gennem ryggen, ligesom smerterne kan være afgrænsede eller sprede sig til andre muskler og led i kroppen.

Derfor tilbyder vi professionel behandling af rygsmerter, så du kan slippe for smerten.

Jeg behandler mange slags rygsmerter

Rygsmerter kan opstå af mange forskellige grunde, men forårsages som oftest af uhensigtsmæssig sidde-/arbejdsstilling, ved skader/uheld, overvægt eller på grund af overbelastning i form af aktivt arbejde ved eksempelvis snerydning af fortovet, gravearbejde i haven eller for intens træning i motionscenteret.

Uanset hvilken årsag der ligger bag, kan du forvente en erfaren og professionel kiropraktor der kan hjælpe dig gennem behandlingen af rygsmerterne.

Individuel behandling af rygsmerter

Du vil møde erfarne kiropraktorer med flere års erfaring og ekspertise i behandling og smertelindring af mange former for led- og muskelsmerter i ryggen. Vi foretager en grundig undersøgelse for at lokalisere rygsmerterne for derefter at kunne stille en diagnose og tilrettelægge behandlingen af rygsmerterne.

Vi behandler rent muskulært og ledmæssigt, og sørger for en forebyggelse af rygsmerterne.

Vi lægger stor vægt på mine patienters individuelle behov, hvorfor behandlingen af rygsmerten tilpasses individuelt fra patient til patient og ser behandlingen i et helhedsperspektiv.

Kun derigennem kan vi som kiropraktorer opnå den optimale smertelindring og behandling af rygsmerter og reducere muligheden for tilbagevendende og kroniske rygsmerter hos patienten.

Akutte rygsmerter?

Har du pludseligt opståede rygsmerter, der behøver akut behandling, er Kiropraktisk Klinik Allerød den rette klinik at kontakte.

Vi kan ofte tage patienter med akutte rygsmerter ind til undersøgelse og behandling samme dag, som vi kontaktes.

Lændesmerter​

At have lændesmerter er almindeligt kendt, og de fleste danskere vil på et eller andet tidspunkt i deres liv opleve smerterne i mildere eller sværere grad.

Vi behandler akutte lændesmerter

Lændesmerter forekommer, som ordet hentyder, i den nederste del af ryggen ved lænden, men kan nemt udvikle sig til eksempelvis smerter i benene. Ved kraftige smerter i lænden kan man blive fuldstændig bevægelseshæmmet, så det bliver ulideligt at sidde ned, at gå og sågar at sove.

Med kiropraktisk behandling kan man lindre lændesmerter såsom akutte lændehold, hekseskud og facetledssyndrom, som oftest opstår ved en pludselig overbelastning.

Med over 40 års erfaring på klinikken har vi arbejdet med de fleste former for lændesmerter og succesfuldt hjulpet patienter til en hverdag med færre eller slet ingen smerter i lænden, hvad enten patienten er teenager eller senior.

Smerterne kan forebygges

Forebyggende behandling er en vigtig del af mit virkeområde – også når det kommer til lændesmerter, idet man ofte kan få tilbagevendende symptomer.

Derfor råder vi patienter til et regelmæssigt tjek, selvom de ikke har symptomer på smerterne eller anden form for muskel- eller ledsmerter. Ligeledes giver vi også patienter med lændesmerter en fagkyndig rådgivning og gode råd til, hvad man selv kan gøre for at forebygge, at smerterne i lænden kommer tilbage.

"En tidlig indsats kan forebygge lændesmerter og gøre en stor forskel på længere sigt.​"

Kolik

Hvordan kan en kiropraktor hjælpe spædbørn med kolik?

Omtrent 20 procent af alle nyfødte babyer får kolik – en lidelse hos spædbørn, som mange forældre står hjælpeløse overfor.

Kolik hos babyer menes at skyldes problemer med mave-tarm-systemet, og som kiropraktor mener vi, at disse problemer kan skyldes en hård belastning, som spædbarnet har været udsat for under fødslen.

En sådan belastning kan give fastlåsninger i nakke, ryg og bækken, som derved kan påvirke mave-tarm-systemet hos babyen.

Vi har ekspertise og erfaring i, effektivt at behandle disse fastlåsninger hos babyer og spædbørn.

Behandling mod kolik hos babyer og spædbørn - trygt og sikkert hos kiropraktoren

Forældre til babyer med kolik kan føle sig helt trygge ved at overlade barnet til kiropraktoren på Kiropraktisk Klinik Allerød. Behandling af babyer og spædbørn er meget nænsom og er ikke forbundet med smerte eller ubehag hos spædbarnet.

Røntgen​

For at få det bedst mulige resultat af behandlingsforløbet kan det være nødvendigt at tage røntgenbilleder inden selve behandlingen påbegyndes.

På den måde får kiropraktoren  fuldt overblik over problemstillingen i det berørte område og kan dermed skræddersy behandlingen efter patientens behov.

Det kan på sigt være med til at helbrede hurtigere og dermed mindske behandlingsforløbet.

På Kiropraktisk klinik Allerød har vi eget røntgenanlæg og kan dermed foretage eventuelle røntgenundersøgelser på stedet og uden ventetid.​

Dry-needling

På Kiropraktisk klinik Allerød benyttes også nåle til blandt andet smertelindring.

Vi benytter en særlig form for akupunktur kaldet Dry-needling , hvor man bruger den samme type nåle som i traditionel akupunktur.

Dry-needling anvendes til behandling af smertetilstande og nedsat bevægelighed på grund af myoser og triggerpunkter i muskulaturen.

Nålen sættes direkte i myosen eller triggerpunket, der opløses og ofte forsvinder meget hurtigt.

Ring 48 14 22 00

Telefontid om morgenen fra kl. 8.15​